Az induló kampány célja a XIXO márka új üzenetének, a Természetesen hazai szlogennek a bevezetése, a XIXO márka és Szikszó város kapcsolatának tudatosítása, valamint annak hangsúlyozása, hogy a XIXO termékek teljes egészében itthon készülnek, többek között hazai alapanyagokból.
„A XIXO márka eddig is egyet jelentett a kiemelkedő minőséggel, elérhető árral és széles ízválasztékkal. Most a hangsúlyt kommunikációnkban a hazai előállításra és a válogatott, minőségi alapanyagokra helyezzük, ezért is született meg a ”Természetesen hazai” szlogen. Néhány hónapja már dolgozunk a teljes portfólió újrabevezetésén, az eddigi fogyasztói visszajelzések alapján sikeresen, hiszen a XIXO jegesteákból vásároltak a legtöbbet a Nielsen legutolsó* kiskereskedelmi adatai alapján. A most induló image kampányt kiegészíti hazánk új környezettudatos promóciója, mely arra ösztönöz mindenkit, hogy gyűjtse és hozza vissza a XIXO csomagolásokat.” – mondta el Mészáros Beatrix, a XIXO marketingigazgatója.
A kampány kreatív koncepciója egy mondatban: Ha valamiért úgy érezzük, hogy nem találjuk helyünket, érdemes visszamenni gyökereinkhez, hogy megtaláljuk újra önmagunkat.
A reklámfilmben a nagyvárosból szülővárosába, Szikszóra visszatérő főszereplő szemén keresztül ismerjük meg a valódi, otthoni értékek fontosságát. Igazi nyári hangulatot áraszt a kisfilm, de mégsem a megszokott vízparti képekkel, hanem a különböző természetben játszódó jelentekkel.
„Ami számomra inspiráló volt a koncepcióban az a narratíva elbűvölő egyszerűsége, és az, hogy a történetmesélés mindennapi szituációkon keresztül történik. Az ügynökség forgatókönyvét olvasva arra jutottam, hogy a filmünknek friss és eleven tónust kellene kapnia, hogy a “hangos reklám klisék” helyett emberi, emelt atmoszférájú filmet készítsünk, miközben az üzenetet a lehető leghatékonyabb és legsikeresebb módon juttassuk el a nézőink felé. Örülök, hogy részese lehettem a projektnek, igazán felemelő érzés volt ilyen sokszínű és sok helyszínes reklámot forgatni 2 hónap bezárkózás után.” – árulta el a projektről Praznoczy Sébastien, a reklámfilm rendezője.
A XIXO image filmben saját zene csendül fel, erre a feladatra Kamát, a Mary Popkids énekes-zeneszerzőjét kérték fel: "Az előkészítés utolsó fázisában csatlakoztam a projekthez, így a legnagyobb kihívást az idő rövidsége jelentette. Az alkotásba teljes lendülettel és két citromos XIXO-val vetettem bele magam, és mivel azonnal elkapott a film hangulata, már másnap fel is énekeltem az első verziót. A célunk az volt, hogy a zene is tükrözze a képek bensőséges, finom hangulatát, mégis vidám, dinamikus legyen a hangzás. A pontot az i-re a tökéletes énekesnő megtalálásával tettük fel: Hegyi Dóri énekelte fel a vokált, aki lezser stílusával tökéletesen beleillett a koncepcióba.”
Megbízó:
HELL ENERGY Magyarország Kft
Mészáros Beatrix, XIXO marketingigazgató
Trejer Dorottya, XIXO junior project manager
Bundula Bianka, XIXO junior brand manager
Kreatív ügynökség:
Wavemaker
Kreatívigazgató - Jedlicska Márton
Stratégia - Havasi Zoltán, Beliczki Andrea
Art Director - Kovács Eszter
Senior Copywriter - Kegyes Juli
Account Director - Gaál András
Senior Account Manager - Andrik Judit
Produkciós ház:
Umbrella
Rendező Praznoczy Sébastien
D.O.P. Nagy Marcell
Producer Lotfi Peiman
Account manager Tallódi Emese
Gyártásvezető Krékits Péter
Casting director Tönkő Szandra
Főszereplők Veress Ádám, Esti Laura
Gyermekszereplők Krizsán-Keszei Zorka, Tánczos Máté
1st AD Hárskúti András
Látványtervező Pataki Tamás
Állatidomár Halász Árpád
Stylist Virág Zsófi
Smink Gova Katarina
Fodrász Svégel Gergő
Post producer Somogyi Márton
Vágó Roszik Gergő
Colorist Gaál Lacó
Vfx Pflum András
Motion Design Majoros Adrián
*Nielsen májusi adatok, db szám szerinti eladások, magyarországi kiskereskedelmi értékesítés